WSTĘPNA ANALIZA POTENCJAŁU

  1. Dla firmy – dobór najbardziej perspektywicznych rynków eksportu w ramach kompleksowej strategia ekspansji zagranicznej
    • pełna analiza SWOT dotychczasowej działalności eksportowej firmy
    • analiza/rekomendacja w zakresie dotychczasowych kanałów dystrybucji i eksportu
    • analiza/rekomendacja gotowości przedsiębiorstwa do wyjścia na nowe rynki zbytu, analiza pozycji przedsiębiorstwa i jego produktów
    • analiza/rekomendacja reorganizacji przedsiębiorstwa i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, sprzedaży, logistyki etc.)
    • rekomendacja zakupu oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności
  2. Dla produktu – dobór najbardziej perspektywicznych rynków eksportu dla poszczególnych produktów firmy w ramach strategia ekspansji zagranicznej dla grup produktowych
    • Badanie potencjału firmy/opis produktu/usługi/technologii
    • Analiza/rekomendacja atrakcyjności i innowacyjności produktu/usługi/technologii
    • Analiza/rekomendacja możliwości dostosowania produktu/usługi/technologii do potrzeb nowego rynku
  3. Dla rynku – analiza rynku docelowego ekspansji zagranicznej oraz ocena potencjału eksportowego firmy/produktu na rynku
    • Konkurencja w wybranej branży na rynku docelowym
    • Struktura społeczna, struktura administracyjna władzy, w kraju, regionie, gminie
    • Bariery i różnice językowe i kulturowe, kultura biznesowa, zasady współpracy – praktyczne wskazówki jak robić biznes na danym rynku docelowym
    • Badanie rynku docelowego pod kątem popytu na dany produkt/usługę/technologię
    • Produkty/ usługi konkurencyjne w danej półce cenowej
    • Informacja o inwestorach, np. funduszach, albo firmach zagranicznych na rynku docelowym potencjalnie zainteresowanych współpracą
    • Przykłady firm polskich, które odniosły sukces na danym rynku docelowym – „success story”,
  4. Organizujemy misje biznesowe badające potencjał rynków perspektywicznych dla Właścicieli i Członków Zarządu oraz Kadry Wysokiego szczebla

OPRACOWANIE STRATEGII EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ DLA FIRMY / PRODUKTU/USŁUGI/TECHNOLOGII

  • Opracowanie modelu biznesowego i strategii wejścia na nowy rynek zagraniczny w formie dokumentów
  • Analiza pod kątem dostosowania do rynku docelowego
  • Budowa modelu biznesowego przedsiębiorstwa wraz z propozycją zmian tego modelu pod kątem ekspansji zagranicznej
  • Mierzenie zapotrzebowania rynku docelowego na produkty/usługi/technologię danego przedsiębiorstwa oraz ocena konkurencyjnej pozycji przedsiębiorstwa na rynku/rynkach zagranicznych
  • Wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie wraz z projekcją możliwości sprzedaży na tych rynkach zagranicznych, a także identyfikacją potencjalnych kontrahentów na rynku
  • Opracowanie planu kosztów ekspansji
  • Opracowanie koncepcji wejścia na rynek zagraniczny, wraz ze szczegółowym planem niezbędnych do przeprowadzenia działań, pogrupowanych w zadania, z przypisanymi mierzalnymi celami operacyjnymi, wynikającymi z przyjętej strategii internacjonalizacji
  • Przygotowania firmy do budowy nowych kanałów dystrybucji
  • Analiza przepisów branżowych na rynku docelowym wpływających na produkt lub usługę, którą oferujesz konsumentom, takich jak ochrona zdrowia, usługi finansowe, prawa ochrony środowiska, prawo żywnościowe, normy produktowe / usługowe

STRATEGIA MARKETINGOWA DLA EKSPORTU

  • wybór najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych dostosowanych do firmy/produktu/usługi i rynków docelowych
  • rekomendacje w zakresie wydarzeń targowych oraz kierunków misji gospodarczych
  • wskazanie najefektywniejszych kosztowo i jakościowo sposobów nawiązania kontaktów z partnerami zagranicznymi i doprowadzenie zainteresowanego podmiotu do etapu negocjacji handlowych
  • przygotowanie produktu do potrzeb rynku docelowego – skład, opakowanie (w tym m.in. badanie marketingowe na rynku docelowym)
  • opracowanie form promocji i komunikacji w kanale tradycyjnym oraz digital
  • budowanie marki – rozpoznawalność na danym rynku, budowanie zaufania konsumentów (np. rejestracja domeny z rozszerzeniem danego kraju, etc.)
  • wsparcie w zakresie wdrażania kampanii marketingowych w kanale tradycyjnym oraz e-commerce
  • opracowanie planu szczegółowej kampanii promocyjnej, projektowania materiałów reklamowych i promocyjnych, stron internetowych oraz aplikacji mobilnych przeznaczonych do promocji i sprzedaży produktów/usług/technologii na rynkach zagranicznych
  • wzornictwo opakowań, projektowanie katalogów i opisów technicznych produktów, projektowania logotypów i marek produktowych na nowy rynek
  • ochrona własności intelektualnej, uzyskanie ochrony własności przemysłowej za granicą odnoszącej się do produktów przeznaczonych do sprzedaży na rynkach zagranicznych