W dniach 22-23 kwietnia 2022 r. Polska Agencja Rozwoju Eksportu Sp. z o.o. zorganizowała przedsięwzięcie promocyjne w formie webinaru on-line pt.
DISCOVER THE POTENTIAL OF THE CANADA – WARSZTATY DLA EKSPORTERÓW
Przyjęta formuła warsztatów pozwoliła na maksymalne wykorzystanie możliwości oraz wiedzy ekspertów i prelegentów i opracowanie dla przedsiębiorców podstaw do przygotowania swoich firm do ekspansji na rynek kanadyjski. Dało to również możliwość dotarcia do przedsiębiorców reprezentujących różne branże a pochodzących z całej Polski. Wydarzenie miało charakter międzynarodowy ze względu na udział w nim zagranicznych prelegentów i wykładowców oraz zaangażowanych partnerów z Kanady.
W ramach zorganizowanego webinaru zrealizowane zostały zadania w zakresie omówienia szeregu zagadnień mających na celu zwiększenie potencjału polskich przedsiębiorców, przygotowanie ich do wejścia na rynek kanadyjski i zmotywowanie do działań zmierzających ku podjęciu współpracy z partnerami z Kanady.
Udział w webinarze/warsztacie wzięło 51 firm. Przedsięwzięcie skierowane było do firm aktywnych na rynkach zagranicznych, zainteresowanych rozwojem eksportu, powiększaniem rynków zbytu, w tym dotarciem do nowych klientów w Kanadzie. Uczestnikami byli przedstawiciele sektora MŚP stanowiący trzon polskiej gospodarki, jednocześnie wymagający największego wsparcia w działaniach na rynkach międzynarodowych.
Znakomita większość zainteresowanych projektem firm to podmioty z branży IT i pokrewne ( techniczna, kosmiczna, związana z automatyką ) – blisko 40%, pozostałe branże to: 20% spożywcza, 6% kosmetyczna, 6% medyczna i pozostałe: budowlana, motoryzacyjna, energetyczna, prawnicza ) reprezentowane przez pojedyncze podmioty. Branżę IT reprezentowały firmy zajmujące się wdrażaniem nowych aplikacji i rozwiązań zaawansowanych technologicznie, w tym systemów zabezpieczeń, firmy zajmujące się automatyzacją procesów oraz technologia kosmiczną i lotniczą. Firmy kosmetyczne to podmioty oferujące głównie modne kosmetyki ekologiczne i naturalne. Przedsiębiorstwa z branży spożywczej, dla których eksport do Kanady stanowi duże wyzwanie, ale i ogromną szansę to producenci wysokiej jakości: wędlin, słodyczy, soków owocowych, owoców i warzyw, grzybów, etc. pochodzących z lokalnego rynku.